Financieel Coördinator

Locatie: Gent

Contracttype: Onbepaalde duur – voltijds

Startdatum: Zo snel mogelijk

Over Habbekrats

Habbekrats is een dynamische en geëngageerde organisatie die zich inzet voor kinderen en jongeren tussen 7 en 25 jaar, in het bijzonder zij die opgroeien in kwetsbare situaties. Vanuit meer dan 15 werkingen in Vlaanderen en Brussel bouwen we dagelijks aan warme, veilige en stimulerende plekken waar jongeren zichzelf kunnen zijn, hun talenten kunnen ontdekken en mee kunnen bouwen aan een rechtvaardige samenleving.

Met een betrokken team van meer dan 40 collega’s en een netwerk van duizenden jongeren realiseren we impactvolle projecten die maatschappelijke verandering mogelijk maken.

Functieomschrijving

Als Financieel Coördinator ben je het financiële kompas van Habbekrats. Je bent verantwoordelijk voor het financiële beleid en de strategische planning van de organisatie. Je staat in voor transparante rapportering, gezonde budgettering en de financiële ondersteuning van onze diverse werkingen.

Je werkt nauw samen met de algemeen coördinator, het boekhoudkantoor en de projectcoördinatoren, en je draagt bij aan de verdere professionalisering van onze organisatie.

Jouw takenpakket

  • Opmaak, opvolging en bewaking van begrotingen en cashflow

  • Opstellen en analyseren van financiële rapportages voor directie, bestuur en subsidiënten

  • Beheer en controle van de dagelijkse boekhouding in samenwerking met een extern boekhoudkantoor

  • Opvolging en rapportering van subsidies en projectbudgetten

  • Voorbereiding van jaarrekeningen, auditdossiers en financiële verantwoordingen

  • Financiële ondersteuning van de verschillende Habbekratshuizen en deelwerkingen

  • Optimalisatie van financiële processen en interne controle

  • Advisering van de directie en actieve betrokkenheid bij strategische keuzes

Jouw profiel

  • Je hebt een masterdiploma in een economische of financiële richting, of gelijkwaardig door ervaring

  • Je beschikt over minimum 3 jaar relevante ervaring in financieel beheer of controlling

  • Je hebt inzicht in boekhoudkundige processen en bent vertrouwd met subsidiemechanismen

  • Je bent analytisch, planmatig, nauwkeurig en resultaatgericht

  • Je communiceert helder en werkt vlot samen met collega’s

  • Je voelt je thuis in een organisatie die inzet op maatschappelijke meerwaarde

  • Ervaring in de non-profitsector is een pluspunt

Wij bieden jou

  • Een betekenisvolle functie met maatschappelijke impact

  • Verloning volgens de barema’s van PC 329.01

  • Extralegale voordelen zoals laptop, gsm, hospitalisatieverzekering

  • Flexibele werkuren en de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerk

  • Een warm team van geëngageerde collega’s en ruimte voor initiatief en persoonlijke groei

  • Een werkplek in hartje Gent: het Ontmoetingshuis op het Edward Anseeleplein 3

Interesse?

Voor vragen kan je terecht bij Chris Van Lysebetten, algemeen coördinator, via 0495 25 91 59.